Overlijden Overlijden
Bij ernstige ziekte en overlijden van een naaste kunt u altijd een beroep doen op de pastorale zorg van de predikant of uw sectie-ouderling. Wellicht wilt u ook dat zij betrokken zijn bij het nemen van afscheid van een geliefde. Stel hen op de hoogte, dan zullen zij u voor en na het overlijden zo goed mogelijk begeleiden, afgestemd op uw behoeften en wensen.

Wat te doen bij overlijden:
  • Meldt het overlijden bij het meldpunt overlijden: Ans van Amersfoort,  tel. 06-555882273 of Hettie Wouda, tel. 06-25597958 , Zij helpen u verder om een keuze te maken van een voorganger die in uw situatie past en die beschikbaar is;
  • Informeer uw sectie-ouderling of predikant;
  • De Bronkerk beschikt over een uitvaartteam, bestaande uit de predikanten en enkele gemeenteleden die hiervoor opgeleid zijn;
  • Het is mogelijk de Bronkerk te gebruiken voor een dienst van afscheid en gedachtenis;
  • Ook als u ervoor kiest de dienst op b.v. Heidehof plaats te laten vinden is er de mogelijkheid een van de leden van het uitvaartteam in te schakelen;
  • Stuur de rouwkaart naar het Kerkelijk Bureau Bronkerk, Hoenderloseweg 10, 7339 GH Ugchelen, en naar de voorgang;
  • De nabestaanden van een overleden gemeentelid  krijgen een uitnodiging voor de speciale Gedachtenisdienst op de laatste zondag van het kerkelijk jaar in november, meer informatie hierover vind u onder tabblad Vieren/ Speciale diensten op deze website.
Gedachtenisraam

Als Bronkerk willen we begin en einde van het leven markeren, in de kerk is hiervoor een Gedachtenisraam. Hierop staan de woorden: "Heer, herinner U de namen van hen die gestorven zijn..." De uitvoering past bij het Geboorteraam en bevindt zich in de zelfde hoek van de kerk.
Hier wordt een kruisje met de naam van het overleden gemeentelid opgehangen.
In november is er een gedachtenisdienst waarin de namen van de overleden gemeenteleden worden genoemd en kaarsen aangestoken. Het kruisje wordt na deze dienst aan de nabestaanden overhandigd.
Bij het Gedachtenisraam ligt ook het gedachtenisboek waarin de rouwkaarten een plaats krijgen.
De coördinatie van het gedachtenisraam en het gedachtenisboek is in handen van het Kerkelijk Bureau.